Saturday, February 11, 2012


.
این جوان ۲۶ ساله مسیحی كه در یك سازمان بشر دوستانه مسیحی كار میكرد پیش از این گفت که جانش در خطر است چون سازمان غیر دولتی که برای آن کار می کرد توسط گروه اسلامگرای الشباب ممنوع اعلام شده بود.
یک نوکیش مسیحی در حومه پایتخت سومالی، شهر موگادیشو توسط شورشیان اسلامی الشباب سر بریده شد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، به نقل از خبرگزاری مسیحی کامپس، منابع آگاه می گویند که در 12 دی ماه، "زکریا حسین عمر" 26 ساله در روستایی در حومه 15 کیلومتری پایتخت سومالی توسط اسلامگرایان الشباب کشته شد.
الشباب در جنگ با دولت انتقالی سومالی است.
عمر در یک سازمان بشر دوستانه مسیحی کار می کرد که الشباب سال گذشته آن را ممنوع اعلام کرد. یکی از دوستان نزدیکش گفت که جسد وی به مدت 20 ساعت به حال خود رها شده بود تا اینکه عشایر آن را به موگادیشو منتقل کردند.
دوست وی می گوید: "سال گذشته به من گفت که جانش در خطر است چون سازمان غیر دولتی که برای آن کار می کرد توسط الشباب ممنوع اعلام شده بود. یکی از اشخاصی که او را دید گفت که این همان جوانی است که در اتیوپی ماند و مردم می گفتند که او اسلام را ترک کرده و مسیحی شده است."
عمر 7 سال پیش هنگامی که در اتیوپی به همراه اقوامش زندگی می کرد به مسیحیت گروید. در سال 2008 به سومالی بازگشت و تحصیلات دانشگاهیش را در رشته حسابداری در سال 2009 به پایان رساند. عمر در اواخر سال میلادی 2010 ازدواج کرد و اکنون همسرش به همراه والدینش، یک برادر و چهار خواهر از بازماندگان وی هستند.
پیش از این نیز بر طبق خبر منتشره یک نوکیش مسیحی سومالیایی که قبلن توسط اسلامگرایان الشباب ربوده شده بود، بدن متلاشی شده وی در حاشیه شهر در حالی پیدا شد که سرش از تنش جدا شده بود. طبق اظهارات یکی از رهبران کلیسای زیر زمینی در یک شهر دیگر معتقد است « قطع کردن سر کسانی که الشباب مظنون به مسیحی بودن آنها است یا فکر می کند که عقاید غربی را ترویج می کنند امری طبیعی است.
شورشیان اسلامی الشباب با 3 تا 7 هزار عضو در پی اجرای سرسختانه شریعت اسلامی هستند. دولت انتقالی موگادیشو که برای حفظ کنترل کشور با این شبه نظامیان اسلامی در جنگ است رفتار به نسبت بهتری با مسیحیان دارد. رئیس جمهور شیخ شریف شیخ احمد نیز که خود را مسلمانی میانه رو می داند معتقد است که کسانی که از اسلام خارج شوند محکوم به اعدام هستند.
الشباب از گروه های منشعب ی است که پس از فروپاشی اتحادیه دادگاه های اسلامی در اتیوپی پدیدار شد. این اتحادیه متشکل از مجموعه ای از دادگاه هایی بود که شریعت اسلامی در آن حاکم بود. الشباب از سوی بسیاری از دول غربی سازمانی تروریستی به شمار می رود.
همچنین بر اساس گزارش رادیو اروپای آزاد گفته شده ،  "ايمن الظواهری" رهبر القاعده می گويد گروه الشباب سومالی به طور رسمی به القاعده پيوسته است .

No comments:

Post a Comment