Friday, April 6, 2012


.
مدیرکل بهزیستی استان تهران رقص و آواز در مهدهای کودک ایران را «برنامه‌های آموزشی غیراخلاقی» و مهدهایی که این برنامه‌ها را آموزش می‌دهند «متخلف» نامیده است.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از مردمك، ولی‌الله نصر به خبرگزاری فارس گفته است که اگر امسال مهدهای کودک‌ رقص و آواز را آموزش دهند با آن‌ها بعنوان متخلف برخورد خواهد شد.
آقای نصر گفته است که امسال سازمان بهزیستی برنامه‌‌های آموزشی در مهدهای کودک‌ را براساس «موازین اسلامی و شرعی تدوین کرده و این برنامه‌ها را کنترل می‌کند».
به گفته او «تمامی برنامه‌های تدوین شده به مهدهای کودک ارسال شده‌ند به طوری که مهدها حق آموزش برنامه‌های غیراخلاقی را ندارند.»
مديرکل بهزيستی استان تهران با ابراز تأسف از اين‌که در سال‌های اخير برخی از مهدهای کودک برنامه‌هایی چون رقص و آواز به کودکان آموزش داده‌اند گفت: "امسال با مهدهای متخلف برخورد شديدی صورت می‌گيرد."
از پايان مردادماه سال گذشته به‌دستور وزارت آموزش و پرورش ايران در کلاس‌های پيش‌دبستانی، دختران و پسران اجازه ندارند در کنار هم باشند.
پیش از این صادق محصولی، وزیر پیشین رفاه و تامین اجتماعی دولت دهم، گفته بود که اگر مدیران مهدهای کودک ضوابط اسلامی را رعایت نکنند، با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.
آقای محصولی تاکید کرده بود که مبانی دينی و مذهبی باید ركن اصلی در مهدهای کودک باشد و از مدیران مهدهای کودک خواسته بود که به‌گونه‌ای کار کنند که کودکان در سن 13 سالگی «یک شهید فهمیده» باشند.
در نخستین سال جنگ ایران و عراق، محمدحسین فهمیده، دانش‌آموز 13 ساله، با بستن نارنجک به کمر خود به زیر یک تانک عراقی رفت و کشته شد.
آموزش پيش‌دبستانی در ايران شامل دوره اختياری ويژه کودکان رده سنی چهار و پنج سال است که با هدف آمادگی آنان جهت ورود به مراکز آموزش ابتدايی فعاليت می‌کنند.
مقامات وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم ايران در دو سال اخير به‌شکل بی‌سابقه‌ای به اسلامی کردن مراکز آموزشی ايران روی آورده‌اند.
پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله سید علی خامنه‌ای، رهبر حکومت، مراکز آموزشی را جزو مکان‌هايی دانستند که در آن "تفکرات غربی" و "مخالف با اسلام" رشد می‌کنند.
به همين خاطر تلاش آنان در جهت ايجاد تغييرات بنيادی در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی است تا از اين طريق به مقابله با "توطئه‌های دشمنان انقلاب" بپردازند
محبت نیوز

No comments:

Post a Comment